Hakunilan Hammaslääkäriasema

Hammastarkastus

-Suun perustutkimuksessa hammaslääkäri tutkii hampaat, kiinnityskudokset ja limakalvot. Hampaat kannattaa tarkistuttaa säännöllisesti, vaikka suussa ei tuntuisi olevan ongelmia. Monet tulehdukset ja reiätkin voivat olla alkuun täysin oireettomia. Halutessaan asiakas kutsutaan vuositarkastukseen.

Ehkäisevä hoito

-Hammaskiven muodostumisen ehkäisemiseksi bakteeripeitteen poisto ienrajoissa ja ientaskuissa ja kotihoidon opastusta. Fluorikäsittely reikiintymisen ehkäisemiseksi.

Hampaiston tukikudosten hoito

-Hammaskiven ja bakteeripeitteen poistaminen ultraäänilaitteella ja käsi-instrumentein.

Korjaava hoito

- Hampaita paikataan reikiintymisen, vanhojen paikkojen uusimisen, lohkeamisen, hampaiden kulumisen ja kiilteen liukenemisen takia.

Esteettinen hoito

-Puuttuvien hampaiden korvaaminen, hampaiden muotoileminen, värjäytymien poistaminen, vanhojen paikkojen uusiminen.

Juurihoito

-Särkevän tai tulehtuneen hampaan hoito. Juurihoito tehdään hampaaseen, jonka hammasydin on tulehtunut. Infektio todetaan röntgenkuvasta. Juurihoito vaatii yleensä useamman hoitokäynnin. Lopuksi hoidettu juurikanavaontelo täytetään ja hammas paikataan.

Proteettinen hoito

-Puuttuvien hampaiden korvaaminen irrotettavilla tai kiinteillä proteeseilla.

Digitaalinen röntgen

-Leukojen ja hampaiston kuvaaminen.

Pelkopotilaan hoito

-Pelkopotilaan kohtaamiseen varataan aikaa riittävästi keskustelulle ja yhteisen hoitolinjan suunnittelulle. Potilaan ja hammaslääkärin välisen luottamuksen syntyminen on hoidon onnistumisen edellytys. Kuunteleminen ja potilaan toiveiden huomioinen on tärkeää. Tarvittaessa esilääke ja suunniteltu hoitolinjaus tuovat hyviä tuloksia.

Kivutonta, yksilöllistä hammashoitoa!

Lähellä Sinua!